Monday, 30 May 2011

Hargai Teman Hidup Anda..

"Hanya si dia lah satu-satunya yang bertakhta di hati.Segala rasa kasih,sayang dan cinta hanya padanya.
Ternyata si dia lah yang teristimewa dan menjadi penyeri hidup.
Segalanya sanggup dilakukan demi membahagiakan dirinya.Bak kata pepatah.."gunung berduri sanggup didaki,lautan api sanggup direnangi,demi kekasih yang dipuja".:"

 
Wah!camtu la kate korang bila bercinta ye...tetapi korang akan berubah bila sebaliknye....



"Hanya si dia lah satu-satunya yang menyakitkan hati.Segala perasaan benci,meluat dan menyampah hanya padanya.Ternyata si dia lah yang paling teruk dan menjadi punca kekusutan.Segalanya sanggup dilakukan demi menjauhkan diri dari dia.Bak kata pepatah.."gunung berduri biar dia daki,lautan api patut dia pergi,demi bekas kekasih yang aku paling benci".:"

Ingatlah wahai teman..hargailah kekasih anda seadanya..terima kelebihan & kelemahan dia..yang buruk dtgnya dari kita dan yg baik dtgnya dari Tuhan..Seharusnya kita bersyukur dengan apa yg di kurniakan/dijodohkan..dan jangan sesekali mempermainkan hati & perasaan,kerana sekali ia terluka,selamanya akan terluka..Mungkin ini dapat di kongsi bersama :-


Biler kiter syg org tu,
Kita tnggu dia lame pn x per,
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2...
Ati kate ala,adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bosan,
Tp biler kite bosan,ada dia lyn kiter???
Ati kate,x pe dia busy kott!!!

Biler kiter syg org tu,
Kita gdh ngan dia,kita diam jea...
Tp dia heboh 1 dunia...
Ati kate x pe,dia tension tue...

Biler kiter syg org tue...
Kita kol nak ckp ngan dia...
Tp dia bg phone kat org len atau matikan...
Biler jd cm2,x pe...
Ati kata,x pe...lyn je,kwn dia,kwn kiter gak...

Biler kiter syg org tu...
Kita b’cerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik...

Tp biler dia bercerita ngan kita???
Kita dgr,sepatah2 kite kena ingt...
klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…

Biler kiter syg org tu,
Kita & dia lapar...
Tp kiter bg sume roti kita kat dia...
Ati kata,ala jaga lh ati dia,sian dia…

Biler kiter syg org tue,
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih,dia suruh jugak kiter layan dia bila dia bosan...
Adil ker???Ati kata,ala bukan selalu pun...

Biler kiter syg org tue,
Kita jadi cam org giler dengar dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
Ati kata,ala x pe,x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam...

Biler kiter syg org tu,
Kita x pnh pntingkan diri sndri,
Tp dia hpokrit thp gaban..
Ati kata x per,dia mmg cm2 kene lah trima...

Biler kiter syg org tue,
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya,
Tp dia x tahu kiter b’dpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit bese2 jer,jgn nk mngrt...
Ati kata,cmnelah dia biler kiter x de,msti dia hepi...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x snggp tngk dia derita,
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Biler kiter syg org tue,
Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia...
Tp adakah dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata,x pe,janji dia bhgia...

Dan...
Biler kiter dh tngglkn dia selama2nya...
Dia dtg ziarah pusara kiter...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter klprn sbb dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan skt kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...

Dia mintak maaf sebab x pernah tngk p’deritaan kiter...


SEMUANYA TELAH TERLAMBAT
HARGAI KEKASIH ANDA .. 



Cinta Itu Anugerah Tuhan



Thanks sebab sudi bace :)

No comments:

Post a Comment

Nak komen ape , komenlah ye...huhu