Monday, 30 May 2011

Hargai Teman Hidup Anda..

"Hanya si dia lah satu-satunya yang bertakhta di hati.Segala rasa kasih,sayang dan cinta hanya padanya.
Ternyata si dia lah yang teristimewa dan menjadi penyeri hidup.
Segalanya sanggup dilakukan demi membahagiakan dirinya.Bak kata pepatah.."gunung berduri sanggup didaki,lautan api sanggup direnangi,demi kekasih yang dipuja".:"

 
Wah!camtu la kate korang bila bercinta ye...tetapi korang akan berubah bila sebaliknye....



"Hanya si dia lah satu-satunya yang menyakitkan hati.Segala perasaan benci,meluat dan menyampah hanya padanya.Ternyata si dia lah yang paling teruk dan menjadi punca kekusutan.Segalanya sanggup dilakukan demi menjauhkan diri dari dia.Bak kata pepatah.."gunung berduri biar dia daki,lautan api patut dia pergi,demi bekas kekasih yang aku paling benci".:"

Ingatlah wahai teman..hargailah kekasih anda seadanya..terima kelebihan & kelemahan dia..yang buruk dtgnya dari kita dan yg baik dtgnya dari Tuhan..Seharusnya kita bersyukur dengan apa yg di kurniakan/dijodohkan..dan jangan sesekali mempermainkan hati & perasaan,kerana sekali ia terluka,selamanya akan terluka..Mungkin ini dapat di kongsi bersama :-


Biler kiter syg org tu,
Kita tnggu dia lame pn x per,
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2...
Ati kate ala,adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bosan,
Tp biler kite bosan,ada dia lyn kiter???
Ati kate,x pe dia busy kott!!!

Biler kiter syg org tu,
Kita gdh ngan dia,kita diam jea...
Tp dia heboh 1 dunia...
Ati kate x pe,dia tension tue...

Biler kiter syg org tue...
Kita kol nak ckp ngan dia...
Tp dia bg phone kat org len atau matikan...
Biler jd cm2,x pe...
Ati kata,x pe...lyn je,kwn dia,kwn kiter gak...

Biler kiter syg org tu...
Kita b’cerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik...

Tp biler dia bercerita ngan kita???
Kita dgr,sepatah2 kite kena ingt...
klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…

Biler kiter syg org tu,
Kita & dia lapar...
Tp kiter bg sume roti kita kat dia...
Ati kata,ala jaga lh ati dia,sian dia…

Biler kiter syg org tue,
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih,dia suruh jugak kiter layan dia bila dia bosan...
Adil ker???Ati kata,ala bukan selalu pun...

Biler kiter syg org tue,
Kita jadi cam org giler dengar dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
Ati kata,ala x pe,x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam...

Biler kiter syg org tu,
Kita x pnh pntingkan diri sndri,
Tp dia hpokrit thp gaban..
Ati kata x per,dia mmg cm2 kene lah trima...

Biler kiter syg org tue,
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya,
Tp dia x tahu kiter b’dpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit bese2 jer,jgn nk mngrt...
Ati kata,cmnelah dia biler kiter x de,msti dia hepi...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x snggp tngk dia derita,
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Biler kiter syg org tue,
Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia...
Tp adakah dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata,x pe,janji dia bhgia...

Dan...
Biler kiter dh tngglkn dia selama2nya...
Dia dtg ziarah pusara kiter...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter klprn sbb dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan skt kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...

Dia mintak maaf sebab x pernah tngk p’deritaan kiter...


SEMUANYA TELAH TERLAMBAT
HARGAI KEKASIH ANDA .. 



Cinta Itu Anugerah Tuhan



Thanks sebab sudi bace :)

Thursday, 26 May 2011

Aku Kini ..

Masa kian berlalu
Mencari erti hidup
Ku mengorak langkah hidup baru
Walau di sini sana
Banyak org mengata
Namun ku tak pernah kecewa
Ini penampilan baruku
Bergaya dan berani
Ku harap semua mengerti
Inilah rentak ku
Takkan pernah berubah
Walau semangat kalah
Tak akan ku menyerah saja
Walau kini aku sendiri
Rintangan ku tempuhi
Tetap akan berani di sini
Memang tidak ku duga
Yang indah sementara
Indah khabar dari rupa
Kini aku mengerti
Walau apa terjadi
Ku harus bangun & terus berlari





Thanks sebab sudi bace :)

Monday, 16 May 2011

Puding Cocktail

Atas Permintaan Rakan2..hehe korang amek nie..


BAHAN-BAHAN
1 paket agar-agar (RM 1.80)
2 gelas air
1 tin susu cair
1 tin Fruit cocktail (asingkan sirap dan buahnya)
gula (ikut Citarasa masing2)

CARA-CARANYA

Masak agar2 dan air kedalam periuk. masak hingga agar2 betul2 larut. masukkan gula. bila gula dah larut masukkan sirap fruit cocktail. biarkan mendidih seketika. pastu masukkan susu cair. kacau sedikit dan masukkan buah-buahan tadi. kacau sikit, padam api. tuang dalam bekas. ikut suka bekas camner pun. sejukkan hingga beku.Siap.

Thanks sebab sudi bace :)

Alergi !! xsuke la :(

Tau x pe tu alergi?? alaa alahan....huhu.susah la ase kalau makanan FEBRET X leh makan kan..tu la nasib yg mnimpa dri ini..hukhuk mami :(
Seafood & Daging...memang febret,tapi...X leh makan..huhu..makanan yg de taruk BELACAN pun X leh,lagi KAWWW pnyer...huhu :(
Kalau degil gak,haaa rase nie.....Hidung mula berair,Mata gatal2,pastu mule la garu2 mata sampai kua darah & membengkak..huhu nasib de Ubat..nasib2...huhu


                                             Daging Masak Merah~sllrupppp




Seafood..mmg gilerr....nakk!!!!



Thanks sebab sudi bace :)

Wednesday, 4 May 2011

Penakot???!!

             Stat lahir dulu,kite tak tau mende2 pun pasal duniawi(nyata) nie..time tu bringus lg..haha..bse la time bdak2 dulu ta menda ark..bila dah umur cam skrg nie byk menda plak nk kne pikiaq(fikir)..huhu nie nak cite..dulu2,mase kecik tp xkecik ane la,uissshhh penakot....nak g tandas kne teman,nk mkn kne teman..yg penting mkn kne suap..haha xkne mgena dgn takot pn pdhal,sje je ...lalalala...
              Acctually sbenarnye..perasaan tu dtg bila kite xkompiden..hmm maksud die tak yakin dengan diri sendiri..ala maklum la time kecik2 dulu kan IMAGINASI tinggi sgt..kalo buleh nak jadi ULTRAMAN..hahaha susah gak jd budak2 nie..merengek...
              Dulu punyer cite....takotttt..tu..ape..sunat/khatan..hahaha..dup!dap!dup!dap! neves2...IMAGINASI tinggi sgt..mcm2 dlm kpale otak pikir..takot gune gergaji je..haha..Settle je baru la lega..time tu ase dah tol2 JANTAN nie..hahaha org laen pkai kusi roda bile balek..ku x...berlari balek umah..haha pastu baru la meraung kesakitan..hahahahaha!!!!balasan akibat berlagak..hohohoho padan muke :p
             Lepas dari tuh..ade lagiiiii....ape tuh...BCG...hok cocok2 tang kat bahu..huuuuuuuuuuuu XMO laa!!!!mcm2 org cite...jarum bako dulu la sbelum cocok...huhu mami....btw thanks Doc..xwajib..haha epy gilerr!!kalo time tu pndai shuffle lame dah shuffle depan Doc tuh...hahaha!!!!lepas3...................
            Asoww lega lepas blake...hmm tapi....tak lagiiiiiiiiii......huuuuuuuuuuuuuuuu.....ade 1 lagi....huhu..nak NGKAT NIKAH nati..huaaaaaaa neves3!!!huhuh nantikan...hahaha awal duk brangan..tak pe berngan pun cam planning jgk..LALALALALALALLALALA

...to be continued...(xtau bile nk kawen,haha...)
Thanks sebab sudi bace :)